Video The licenses of some Moldovan TV stations under question? Daniel Voda, on behalf of the Government, comes with clarifications

The Government of the Republic of Moldova has requested additional information on the actual beneficiaries of the investments from eight media institutions in our country. However, we would like to clarify that the information circulating in the public domain that the Government intends to withdraw the activity licenses of these media institutions is not true. Daniel Voda made the statement after the Cabinet meeting on Wednesday, May 8.

According to him, other Moldovan TV stations have also undergone this evaluation, which is sometimes much more thorough, and the ultimate goal is to ensure national security.

“Yesterday, several false claims were disseminated via anonymous channels on Telegram, stating that some media outlets in our country would be closed down. It is necessary to clarify that the information provided needs to be corrected. The sequence was disseminated based on a letter, a record of a process otherwise published by the Investment Agency, which contained a table listing the TV posts but did not provide any context or information regarding the document’s provenance. (…).

All media outlets in our country have kindly submitted information about the actual beneficiaries to the Council for the Promotion of Investment Projects of National Importance. The Council then took the time to examine each information in detail and document the process on the Investment Agency’s website. The Government has indicated that in the case of the eight media posts, the Board requested additional information, as the information provided was incomplete. The minutes indicate that some institutions asked for information on investigations from the Anti-Corruption Prosecutor’s Office. In other words, a public authority has been asked about these investments and the actual beneficiaries of these investments if they figure in investigations conducted by the Anti-Corruption Prosecutor’s Office.

 I repeat that the eight media outlets have not case operations, as the disinformation channels on Telegram implicitly suggested, only additionally asked for some documents to evaluate this case, evaluations that other media outlets have undergone,” said Daniel Voda, Government spokesman.


Nine TV stations, including GRT in UTA Gagauzia, Mega TV, Cinema 1, Exclusive TV, N4, and two radio stations, Retro FM and GRT FM, have been subject to an inspection by the Council for the Promotion of Investment Projects of National Importance. In this respect, the Investment Agency received 37 files.

In the case of eight companies, the Investment Promotion Council requested additional financial information, including the submission of supporting and confirming documents for all payments and receipts exceeding the amount of 10 thousand lei, the list of receipts and payments from resident and non-resident accounts held (including date, amount of transaction, recipient, and sender) for the period January 2022 – March 2024.

Moreover, in their case, the Anti-Corruption Prosecutor’s Office (PA) was also referred to verify suspicions of their affiliation with the Plahotniuc-Sor grouping and the “Chance” political party.

Similar Articles


Most Popular